Czym jest patronat

Patronat medialny - współpraca z mediami polegająca na strategicznym partnerstwie między organizatorem jakiegoś przedsięwzięcia komunikacyjnego a wybranymi redakcjami.

 

Współpraca ta polega na wzajemnej wymianie ustalonych świadczeń. Najczęściej w zamian za pomoc patrona medialnego w nagłośnieniu projektu i publikacji na jego temat artykułu lub przygotowaniu relacji radiowej czy telewizyjnej, organizator przedsięwzięcia umieszcza w określonych miejscach jego logo (np. na zaproszeniach, na plakatach, ulotkach, banerach, billboardach, stronie www) albo przekazuje inne świadczenia (np. produkty do rozdzielenia między widzów/słuchaczy/ czytelników w ramach konkursów).

Formalnie współpraca w ramach patronatu medialnego najczęściej przybiera postać umowy barterowej. Dla organizatora przedsięwzięcia uzyskanie patronatu medialnego jest nie tylko sposobem na nagłośnienie wydarzenia, ale także na jego uwiarygodnienie i podniesienie prestiżu, a dla patrona medialnego - szczególnie w przypadku projektów ważnych społecznie - jest sposobem na pokazanie zaangażowania

Strona wykorzystuje pliki cookie. Więcej informacji na temat korzystania z plików cookie znajduje się w regulaminie. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk